יום ראשון, 27 באוגוסט 2017

מהגוד לנד, לבד לנד:)

מזל טוב עדי!!!
איזה חדשות טובות, בשעה טובה! חבל שאנחנו לא יכולים לשמוח ביחד עם כולם ברגעים כאלה... רק שמחות שימשיכו ויהיו!

ואנחנו, היום עזבנו את שמורת הבדלנדס ( ארץ רעה) אחרי שלושה ימים מדהימים. (כתבתי שחצינו את נהר מיזורי?)

פתאום, מתוך המישורים הגדולים מופיעה תופעת טבע מרהיבה בצורת ארמונות אבן, גבעות תלולות ושבילים מפותלים הודעות שבין הגבעות. במקומות מסוימים הגבעות משנות את הצבע הצהוב לאדום ( הגבעות הצהובות...) ואנחנו חונים, ישנים, מטיילים - חיים, מול ובתוך היופי הזה. הגענו במזג אויר מושלם, וכל הנוף היה בהיר וברור. עשינו מסלול קצר של אחהצ אחרי שחנינו בקמפ. בלילה מזהא השתנה וקמנו לעננים וערפל שכיסה את כל הנוף. לקחנו את הבוקר בכיף ובנחת, שיחקנו פריזבי, אכלנו א. בוקר מאוחרת וניצלנו את היום לנסיעה לעיר וול ( wall). ביקרנו שם במעיין מרכז קניות מיתולוגי, שפרסמו אותו בכל מקום בדרך. היו שם מלא תמונות היסטוריות של הילידים, של המתיישבים הלבנים הראשונים, וכל החנויות מעוצבות כמו רחוב של מערבון. הילדים נהנו  של מבובת טי רקס ענקית, לרכב על בובת סוס גדולה, במרכבה ועוד.. 
יום למחרת קמנו מוקדם ועשינו את כל הטרקים שהתאימו לנו, שהם בעיקר היו קצרים ולא מאתגרים מדי וטוב שכך, מאחר והיה מאוד חם ויגש ( מדבר...) אז אחרי שלושת הטרקים ממש הספיק לנו. נהננו מאחר צהריים רגוע, שגם התחלף מחום כבד לרוחות קרות ועננים שהפיקו שקיעה מקסימה, עם ירח חדש של אלול...
למדנו הרבה על שבט הסו ושבט הלקוטה שחיו כאן ועד לא מזמן עוד דברו על הסוסים שלהם המרחבים הפתוחים עם התלבושות המסורתיות שלהם. דן מאוד מאוד מתעניין במה שקרה ולא מפסיק לשאול שאלות. אחרי ביקור במוזיאון דן אמר "אבל האדם הלבן זה גם אנחנו - אנחנו לקחנו לילידים את האדמה שלהם?" " מי אתם הייתם רוצים שינצח- האדם הלבן או הילידים?" שאלות טובות... בארהב מאוד מורגש שכולם צריכים לישר קו, לחיות לפי אותה מערכת חוקים, אנחנו מאוד נהנים מזה, ויחד עם זאת, תרבות שלמה נמחקה, ידע חוכמה, גיוון... שאלה גדולה לכפר הגלובלי שלנו שלאט ( או מהר) הופך להיות מגדל בבל אחד ואחיד.

קשה להאמין שהשנה מסתיימת ועוד רגע שנה חדשה מתחילה. נאסוף לנו החודש את כל הברכות האפשריות להמשך הטיול, ובכלל...

ועכשיו בהרים השחורים, מחר- הר ראשמור!!! ועוד..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה