יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

Deadwood

מלא חוויות... אני לא מספיקה:)

Deadwood, עיר כורים מתקופת הבהלה לזהב, 1876,
החלטנו לעצור בעיר בדקה האחרונה, (לפני זה חשבנו שנמשיך לdevil tower ישר) וטוב שכך!
גם נסענו נסיעה קצרה של שעה ורבע מהר ראשמור ושמורת Custer וגם זכינו בחוויות עיירת מערב פרוע אמיתית.
חנינו בקראוון פארק בתוך העיר, צמוד למוזיאון של ימי 76'. אחרי ארוחה קלה בקראוון, יצאנו למכרה זהב לסיור. המכרה פעל במשך 26 שנה בתחילת המאה הקודמת ונסגר בגלל הכמות המועטה של הזהב שלא הצדיקה את עבודת הכרייה. נפתח שוב כאטרקציה תיירותית לפני חמישים שנה וכך יכולנו לראות את המכרה מבפנים. עשינו סיור ובו ראינו את סוגי האבן השונים ולשמוע על עבודת הכורים. המדריכה גם כיבתה את כל האורות וראינו איך זה מרגיש עם אור נר בלבד, ואחכ גם בחושך מוחלט! חשוך... אחרי חווית המכרה ניסינו לגלות זהב, קנינו שקית עם אבנים קטנות ושיקשקנו בתוך מים עם צלחת מיועדת. אחרי שקשוק רב ודילול האבנים, זכינו ב8 פירורי זהב אותם נכנסנו לקפסולת זכוכית והם שמורים איתנו. קצת מזכיר את המים הקדושים של הכנרת... ;) חוויה מגניבה.

משם המשכנו לרחוב העתיק של העיר שם עושים מופעי רחוב המשחזרים את החיים של פעם, עם הצגה של יריות ברחוב ( שמאוד הבהילה את הילדים). בסך הכל העיירה חיה על הנצחת העבר המפואר שלה, מכירת מוצרי עור, כובעים, וסטים ושכאלה, רודיאו ושוב שחזור.

היום בבוקר, לפני שיצאנו לדרך, הלכנו למוזיאון הצמוד לקמפ. שם הוצגו החיים בדדווד, סרטים עם הסברים על תחרויות הרודיאו, תלבושות מסורתיות, יחסים עם הילדים, סיפורים מיתולוגיים כמו באפלו ביל, וביל היקוק. בקומה התחתונה ראינו מלאי של כרכרות מ1890 עד 1910. מדהים! כרכרת דואר וכרכרת כיבוי אש, כרכרות מסע וכרכרות שלג... מקסים!
היה שווה בהחלט!

ומשם המשכנו ל... Devil tower

נ.ב. בפארק בו ישנו התהלך עדר של עזי הרים:)