יום שישי, 2 במרץ 2018

Fort Pickens FLORIDA

יום שישי, 2/3/2018, פורים
ערב, אנחנו אחרי ארוחת שישי, הילדים במיטות, ישנים.
הייתי בטוחה שכתבתי על פלורידה...
אז הנה,
הגענו. פלורידה, זה ה-מקום.
חופים, לבנים כמו שלג, ים כחול, תכלת וטורקיז. אוויר נקי, חמים ונעים, שמש זורחת, צדפים על החוף ודולפינים במים ובין לבין שקנאים, צבים, ארמדילו...
על המקום - אנחנו ב  Pensacola, ב Gulf Island National Seashore, רצועת איים במפרץ מקסיקו, שנמצאת בערך מייל מהיבשה. אנחנו על אי שנקרא סנטה אנה, בקצה המערבי שלו, ליד מצודה צבאית מימי מלחמת האזרחים- Fort Pickens.
הצלחנו להזמין סייט לשלושה ימים בתוך הפארק ומאז, זה הלילה השני שאנחנו מזיזים את הקראוון בהתאם למקום שמתפנה. כל כך כיף לנו כאן.
באמת יש כל מה שצריך - הקמפ נוח ונעים, עם עצים ודשאים וחיבור לחשמל ומים ועם מקלחות כייפיות. מהקמפ יוצאים הרבה שבילי טיול, למצודה ואל חופי הים. העיר קרובה ובעיקר יש מזג אוויר מצוין.
הילדים שמחים ומאושרים, כל כך נהנים לשחק בחול, לחפש הרמיט קראבס ( סרטנים שמחליפים קונכיות), לשחק במים, ונינה מרגישה עצמאית משחקת וטועמת חול זוחלת ואפילו מצליחה לעמוד מספר שניות לבד, מרוב שהחול נוח לעמידה:)
יש הרבה מקומות לרכב על אופניים, דבר שמעלה את הקרן עבור הילדים, והיום אפילו מצאנו חבר (נח) שהילדים שיחקו איתו אחר הצהריים. אז אנחנו ( בעיקר אני...) ממש מקווים שמחר בבוקר נצליח להשיג מקום לעוד קצת זמן...

לפרט מה עשינו?
ביום שהגענו (שני) יצאנו מיד לטיול למצודה. פגשנו זוג נחמד בדרך שהראו לנו את צבי המים ונתנו לילדים לחם להאכיל את הצבים. ראינו עץ שבונה כרסם, ועשינו סיור במצודה, שאת כולה בנו עבדים מ21.5 מליון לבנים אדומות.
למחרת הלכנו בבוקר אל החוף ובילנו שם עד הצהריים, המשכנו בנסיעת נוף עד סוף האי לכיוון מזרח.

ברביעי, התאפרנו לכבוד פורים, ועם האופניים נסענו אל מרכז המבקרים לעשות ריינג'רים לילדים. בדרך ראינו שהבונה הצליח להפיל את העץ. טיילנו על החומה הגדולה שמקיפה את כל איזור המצודה וחזרנו הביתה לאכול. עשינו סיבוב לעיר בנסיון למצוא בגד ים לי ולרות ( לא מצאנו:( .

ארמדילו שראינו בדרך- חיה מיוחדת!

אתמול עשינו טיול קצר על החוף הפנימי של האי, מצאנו מלא הרמיט קראבס. עברנו סייט וניסינו ללכת לחוף החיצוני של האי אבל הוא היה מלא ב Portuguese men of war, מדוזה קטלנית שנראית כמו בלון כחול. חזרנו על עקבותינו והלכנו לחוף בו טיילנו בבוקר. היום עברנו שוב סייט, ושוב הלכנו לים. המדוזות כמעט ונעלמו לגמרי, אז נהננו מחוף לבן ונקי:) כשחזרנו הילדים שיחקו עם ילד שכן וחמוד בן 4, ממש מרגישים כמה הם רעבים לחברים.
וזהו,
נראה מה ילד יום ומה צפוי לנו מחר- או שנמשיך בדרכנו צפונה, או שנשאר בחוף עוד כמה ימים:))