יום שלישי, 3 באפריל 2018

פסח

3 באפריל 2018, פילדלפיה
שבוע עבר מאז שכתבתי... המון המון קרה!
אז היינו בלנקיסטר, אמיש לנד, את שלושת הלילות האחרונים.
בילינו במוזיאון השוקולד של הרשיז, שהיה מקסים. הכניסה היא חינם, ויש סיור מאוד מרשים שמלמד על הכנת השוקולד - ממש נהננו, בסיום קיבלנו שוקולד, ופינקנו את עצמנו בגלידה...
הלכנו גם ל Tom Sturgis, מאפיית פרצלים ב Lititz. למדנו שהפרצלים הרכים נאפו בראשיתם כחטיף לילדים בכנסיות. צורת האיריס היא בעצם צורת התפילה של הילדים.
בנוסף סובבו את האיקס לקשר, ובזה נאמר שילדים מגיעים לאחר קשר הנישואין של ההורים. ובכך פרצלים בעצם מסמלים את קשר הנישואין והיוו כיבוד שכיח בחתונות.
המפעל/מאפייה בה ביקרנו היא הראשונה להכין בייגלה- פרצלים יבשים.
בעל המאפייה היה שוליה במאפייה אחרת לתפקידו היה לרוקן את התנורים. משם נולד בראשו הרעיון ליבש את הפרצלים. בעל המאפייה לא האמין ברעיון שלו, ולכן הוא פתח מאפייה משלו וכל השאר הסטוריה;) כל הכבוד!
היום, כשאת כל הביגלה עושות מכונות, כבר אבד הקשר המפורסם...

ביום חמישי הגענו אל ביל וליסה. איזו שמחה!!
מיד התאקלמנו בבית בהתרגשות גדולה.
במהלך הלילה נעמי בראיין סיידי ואילי הגיעו מורמונט ובבוקר היינו כולנו יחד.
הלכנו יחד לפארק והילדים שיחקו יחד בכיף והתחברו.
במסגרת ההכנות לחג תרמנו חרוסת וחזרת...

בערב הלכנו למרטי ( אח של ליסה) וסוזן, לארוחת פסח. את הפסח הם עושים כבר 40 שנה יחד, במסורת של משפחה וחברים, ואנחנו זכינו לראות ולהיות חלק מהמסורת הזו.
האוכל והחברה היו נפלאים ונהננו מכל רגע.

יום למחרת היה יום שמשי ויפהיפה. קמנו בנחת, אכלנו... ובילינו יחד בגן השעשועים. הילדים נהנו ושיחקו וגם אנחנו:)
חזרנו להתחיל את ההכנות לארוחת פסח שניה! הפעם בבית של ביל וליסה ועם אורחים שונים, מלבד מרטי, סוזן והבנות שלהם טליה ואליאנה. גם כאן זו מסורת שנמשכת שנים, של חברים שנפגשים יחד כל שנה לחגוג את פסח. ממש מרגש. לליסה וביל יש הגדות שהם הכינו בעצמם וביל הנחה את הסדר. הילדים שרו " מה נשתנה" והדליקו נרות והיום ממש חלק, וכמובן הכי נהנו מחיפוש האפיקומן!!
ואנחנו, שוב זכינו להיות חלק מסדר מיוחד עם משפחה בחו"ל.
ביום ראשון נפרדנו במערב רב מנעמי ובראיין והילדים:((
היינו ממש עצובים והבית השתתק בלעדיהם.

היה לנו כל כך כיף ילד וממש התחברנו שתי המשפחות. עכשיו אין ברירה! נעמי ובראיין חייבים להגיע לארץ;)))
את היומיים האחרונים הקדשנו לטיפול באוטו והקראוון, ביל וניר שטפו אותו מבחוץ ועשו ממש נקיון של פסח... אח''כ ניקינו מבפנים הוצאנו את כל הדברים. היום לקחנו את האוטו ל 225, מקום העבודה של ביל, שם יעשו לנו תיקון קטן בקראוון וגם לקחנו את האוטו למוסך שיטפלו לו בברקס.
התחלנו לארוז את הדברים ולמיין- מה לפח/ תרומה/ שמירה...
וזהו..  אנחנו כמעט מוכנים.
את שאר הזמן נבלה בטיולים באיזור, נסיעה לעיר לאטרקציות שם, פארקים וגנים, קצת קניות, וושינגטון, והפתעות נוספות .
ביל וליסה מארחים אותנו מכל הלב ומפנקים אותנו יותר מדי... נשתדל להחזיר בבישולים משלנו ולהיות אורחים פרודוקטיביים;)