יום שישי, 13 באוקטובר 2017

Bridgeport east siera hot springs

כבר 5 ימים שאנחנו טובלים במעיינות חמים. כל נביעה מיוחדת ושונה.
הגענו ביום שלישי, ועצרנו בעירה קטנה Bridgeport, בקמפ Paradise.  הקמפ מאוד נחמד ונמצא על גדות אגם לא מאוד יפה וצלול, שלרגלי הרי הסיירה נוואדה המושלגים קלות.
האדמה באיזור עדיין מאוד צחיחה ומדברית, הכל עשב דק וצהוב, גם לצידי האגם.
ביום רביעי עלינו עם האוטו למעיין חם במערה, Buckeye.  הגענו ליער אורנים גדול, שבו ראינו קצת אוהלים שעשו קמפינג ביער על ההר. מתחת עבר נהר מכובד עם מים זורמים. בנקודה מסוימת חנינו וירדנו ירידה תלולה לכיוון המעיין. בדרך, מתחת לעץ אורן קטן, היתה בריכה חמה עם שני אנשים, אז המשכנו לרדת.
על גדות הנהר גילינו את המערה...
המים החמים שנובעים למעלה זורמים על הסלע הגדול ובקצהו נוצרה מערה שנחצבה (ידי אדם עזרו גם) ואליה זורמים המים הרותחים. וואו איזה כיף! איזה יופי!
מדהים איך במקומות הקפואים האלה דאגו לחימום ופינוק שכזה...
זכינו להיות בבריכה קצת לבד ונהננו ממנה מאוד. ראינו סימני שעווה שיש בפנים מה שמעיד על כך שיש מי שמגיעים בלילה ומדליקים נרות לפעמים... כמה רומנטי.
כעבור כמה זמן הגיעו עוד אנשים, בעיקר ביטניקים, ( שאנו רואים די הרבה פה בסביבה, ולראשונה) ביניהם ישראלית אחת בשם רננה. כשהגיעה הבחורה עם שלושת הכלבים, הרגשנו שזה הסימן שלנו להתקפל...;)
עלינו למעלה ועצרנו בבריכה הקטנה מתחת לעץ. היו שם שלושה ילדים שמטיילים עם אמם באוטובוס צהוב (school bus), נראה שלבד. מעניין מאוד. היא המליצה לנו על מקומות לעצור בהם בדרך.
חזרנו לקמפ עם עצירה בדרך לקנות מצרכים במכולת הוותיקה ביותר בקליפורניה (פתוחה רצוף מאז 1874).

אתמול, יצאנו לסיבוב קטן באגם עם סירת פדלים. קצת תה קינמון ועוגיות בראוניז שהכנתי אתמול ולא ממש הצליחו... נחמד. האגם עכור מאוד ומלא ירוקת ואצות. ישר חשבנו לצלם ולשלוח לריקי שתתן להם הנחיות מה לעשות.
אחרי הכביסות נסענו למעין האחרון שלנו travertine hot springs.

במרחק 10 ד' מכאן, עלינו במעלה גבעה לבנה למראה, ושם מצאנו את הבריכות. 4 בריכות יפיפיות. החלטנו ללכת קצת באיזור ולחקור. למטה, מול העמק, מצאנו עוד בריכה קטנה ופרטית שמשקיפה מטה. בחור שהיה שם בדיוק הלך וזכינו במקום לעצמנו. ישבנו שם שעה ארוכה ונהננו מהשלווה של המים החמים ובנוף היפה. הילדים ממש נהנו. שוב, אנשים שהגיעו נתנו את סימן הקיפול, ועלינו למעלה חזרה.
נינה האהובה שלנו היתה קצת עם חום ואפילו הקיאה אתמול בערב, אבל הלילה עבר טוב, בלי חום וקמה מחייכת ושמחה.
היום ממשיכים הלאה, לאגם טאהו.