יום שני, 12 בפברואר 2018

9 ימים ב Habitable Spaces

יום שני, 12 בפברואר 2018.  Winnie
מסכמים תשעה ימים בחווה, Habitable Spaces
וואו! היה אינטנסיבי מאוד, אז לא הספקתי לכתוב. כל יום יצאנו בשמונה מהבית וחזרנו בתשע וחצי, גמורים.
אז מה עשינו?
מבחינת עבודה, סיימנו לשים פאנלים על הגג של הסככה, לבנות שכבה ראשונה של תנור אדמה - יוזמה של ניר כך שנוכל להתאמן לקראת התנור בארץ;), לסיים את רצפת האבן בכניסה, להעביר ציוד וג'אנק מהכניסה של החווה לאיזור הסככה, לנקות, לאסוף מלא ביצים, לבנות כיור חוץ ( שוב, יוזמה של ניר) ועוד כל מיני דברים קטנים...
הימים של העבודה היו כייפים, בעיקר בגלל האנשים-
ג'ף ומאדי, שנפגשנו ביום שהגענו, מתכננים להיות בחווה 3 חודשים. מצחיקים, נעימים, שיחקו כל הזמן עם הילדים, ממש היה כיף איתם!
אלקסי ושון, זוג מניו יורק, מאורסים, שהצטרפו ביום שלישי בערב ומתכננים להשאר עד סוף החודש. גם ממש נחמדים היא מורה והוא מוזיקאי והם מתכננים לקנות חווה אז הם לומדים במה זה כרוך וזו החווה השביעית והאחרונה שלהם בטיול. אלקסי ממש התאהבה בדן ורות - לקחה אותם לאסוף ביצים, הכינה איתם עוגיות... והם התאהבו בחזרה! היה ממש כיף.
וכמובן, אליסון ושיין, שמנצחים על המקום ונותנים את האווירה הכל כך נעימה, מאפשרת, ומכניסת האורחים.
כל ערב התכנסנו לארוחת ערב משותפת ומפנקת ( גם הבוקר ובצהריים היו מפנקות..) אכלנו ברווז, וארנבת!! קישים ולחמים טעימים..  ביום שישי אנחנו התנדבנו להכין את הארוחה - טיגנו כל היום מפרום ולקינוח פאי פקאן.. היתה אווירה נהדרת, יין, שירים, ריקודים...
ביום שבת שוב עשינו ארוחה מפוארת - את תבשיל הארנבת ( טעים!!) ובחוץ הדלקנו מדורה ושיין פינק את הילדים בזיקוקים מרהיבים!!
במהלך היום גם קפצנו כולנו לשכנים של אליסון ושיין, שיש להם מוזיאון מטוסים וגם בעל המקום בונה בעצמו מטוסים. קיבלנו סיור והסבר פרטי על המטוסים, חלקם ממש ישנים, וראינו את הדגמים שהוא בונה- חוויה מקסימה ומיוחדת.
לסיכום...
החווה, קצת מוזנחת וזקוקה לעבודה, לעבודה ברמה החומרית, וברמה האנושית - מעוררת השראה ומיוחדת במינה.
היכולת של האנשים האלה לחיות בשיתוף כזה עם אנשים זרים שמגיעים לחיות איתם, לחלוק ולפתוח את הלב כמו שהם עושים - זה דבר מאוד לא ברור מאליו ולא רואים את זה הרבה. הלוואי שנלמד מהם על נתינה. לקחת רק מה שצריך ואת השאר לחלוק ולהעביר הלאה.
יש מספיק לכולם.
מדהימים.
תודה תודה.  שהגענו לחווה המיוחדת הזאת, שהצטרפו אלינו אנשים מעניינים ונעימים ושהייתה לנו חוויה טובה, מלמדת ומגדילה.