יום שני, 19 בפברואר 2018

בעיר הגדולה:) ניו אורלינס

איזה כיף בניו אורלינס!!
אנחנו טועמים את העיר לאט לאט;)
ביום הראשון נשארנו בקמפ,
אתמול נסענו אל תוך העיר אבל לביקור בסיטי פארק- שזה יותר בתוך העיר ופחות האיזור התיירותי. עשינו טיול בפארק, נחנו בכל מיני פינות נחמדות, עשינו פיקניק קטן, ולבסוף עברנו עם האוטו ברובע הצרפתי המפורסם, כדי לראות מה נכון לנו למחרת.
חזרנו לקמפ בצהריים עם מספיק זמן להתארגנויות שוטפות.
היום מיד אחרי שקמנו והתארגנו, יצאנו לכיוון העיר, בכוונה לחנות ליד המיסיסיפי ולעבור לצד השני במעבורת. כבר ממש התרגשנו וריגשנו אבל כשהגענו אמרו לנו שיש בעיה עם המעבורת ולקחנו את את האוטובוס... גם מרגש;)
הסתובבנו ברחבי הרובע הצרפתי כל היום.
איך שהגענו האף הוביל אותנו לחנות פרלינים ופתחנו את היום בשוקולד מעולה!!
משם המשכנו ברחובות היפים והמיוחדים בסגנון צרפתי - כולם עם בתים דו קומתיים, מרפסות מפורזלות ופורחות בקומה השניה, בצבעים שונים ומגוונים.
האווירה שמחה ועליזה, מוזיקה בכל מקום, תיירים, מקומיים, דוכנים מוכרי אמנות, כרכרות סוסים, חנויות, קפה, מאפים...  מזג אוויר מעולה- חם, אבל לא יותר מדי.
אחרי הליכת מה עצרנו בגן משחקים לנוח, להניק ולנשנש ארוחת בוקר קלה. פגשנו זוג גרמני עם תינוקת וילד בן ארבע, שנראו כאילו הם ממש מחכים למשפחת שתגיע:) אנחנו מכירים את ההרגשה!
מיד התחברנו וישבנו בפארק שעה פלוס, דיברנו, והילדים שיחקו יחד בשמחה רבה!
תמיד כיף המפגש האנושי, השיחה, הילדים שמשחקים יחד. זה ממש משנה ומעשיר את כל אווירת היום.
משם המשכנו לשוק הצרפתי, French Market, ושטפנו את העיניים בצבעים ובמראות של הדוכנים. בסוף השוק כבר היינו ממש מוכנים לארוחת צהריים... מצאנו גלידה, אז הרגענו שם את הרעב קצת ( הילדים), וקיבלנו המלצה למקום עם סנדוויצ'ים טעימים, Cafe Maspero,  הלכנו לשם ואכן היה שווה את ההמלצה!! ( מאוד קשה להחליט מה לאכול במקומות כאלה...) סנדוויצ'ים מלאים נקניקים טעימים!!!
את הקינוח שמרנו לCafe Du monde המפורסם (מסתבר, כך סיפרו לנו השכנים בקמפ).
לקחנו לנו קפה או לה, וביני'ה Beignet, מאפה צרפתי טעים. ( ביננו- ספינג';)) וישבנו מול הפארק.

לסיום, הלכנו ( בהמלצת הזוג שנפגשנו בפארק) לשמוע מוזיקת ג'ז ב Musical legends park, ולשתות בירה.
המוזיקה היתה נעימה, שתינו ורקדנו והיה ממש שמח.

בדרך חזרה המעבורת כבר עבדה ויכולנו להינות משייט לצד השני של הנהר. מרגש, אבל קצרצר... פגשנו זוג במעבורת שבשבוע הבא יגיע לישראל. ביקשנו שימסרו ד"ש:)

הגנו לקמפ השקט והירוק שלנו מעיר ההומה, עייפים ומרוצים, היה ממש ממש כיף!
עכשיו, הילדים ישנים, אחרי מקלחות, החלונות פתוחים ורוח נעימה נכנסת.

מחר- פלנטיישן. אחוזות של בעלי המטעים. פיסת היסטוריה.

לילה טוב:)
נ.ב.
בכניסה לביג בנד פגשנו זוג מפנסילבניה. ניר התחבר ודיברנו איתם. החלפנו איתם פרטים כשנפרדנו, וניר קיבל מייל, כמה נעים היה להכיר אותנו. לפני יומיים קיבלנו עוד מייל, בו הבחור מספר לנו שאנחנו מפורסמים. הוא פגש עוד זוג בטנסי, ובשיחה ביניהם הוזכרה משפחה נחמדה עם ילדים  שמטיילים בארה"ב מישראל. מיד הם הבינו שהם מדברים על אותה משפחה...;) עולם קטן.
הוא הזמין אותנו להתארח אצלם בבית, ונתן המלצות לדרך. נחמד מאוד.