יום רביעי, 24 בינואר 2018

פארק לאומי ביג בנד

22 בינואר, יום שני 20:15

הילדים ישנים, אחרי יומיים מהנים ומלאי חוויות:)
יום ראשון, נסענו בבוקר לנסיעה ארוכה מאוד ב Ross Maxwell Scenic Drive. הפארק עצום, ומשתרע על שטח של של 8000 אייקרים בערך, וכל איזור טיול מתחיל מנסיעה של חצי שעה. בחרנו לנסוע בדרך הנוף להייק הרחוק, ומשם לחזור עם עצירות קטנות בדרך.
נסענו שעה וחצי עד שהגענו ל Santa Elena Canyon Trail. קניון שחצב הריו גרנדה, בצד אחד ארה"ב ובצידו השני מקסיקו, גובה מרשים של קירות הקניון שמלאים בסלעי מאובנים. עשינו הליכה יפה בצל לצד הנהר, ואכלנו ארוחת בוקר למרגלותיו. היה מזג אוויר נעים, ואפילו חם כך ששמחנו שההליכה היתה בצל.
משם המשכנו לחנות לקחת את עיתון הפארק  ששכחנו בקראוון, וגלידה - מזל שהיה פתוח מאחר וכל מה שמנוהל ע"י המדינה סגור בגלל השביתה ... ומשם לשתי עצירות יפות,
Burro Mesa Pouroff, הליכה קצרה בנחל יבש שמגיע אל מה שהיה פעם מפל גדול שיבש. רואים את החציבה הדרמטית של המפל בסלע- מקסים!
Sam Nail Ranch, גם הליכה קצרה מאוד לראות את הטורבינות ששואבות מים, מימים רחוקים יותר. מקום מוצל עם עצים נחמדים והרבה ציפורים יפות.

היום, נסענו לאיזור קרוב יותר ושונה לגמרי מבחינת נופים. The Chisos Mountains.
פתאום בתוך כל המדבר, נפתח לפנינו איזור מיוער וקריר, ירוק עם בע"ח כגון צבאים, דובים ואריות הרים. מקומות כאלה נקראים Mountain Islands. נכנסנו אל תוך לוע הר געש רדום כשמסביבבנו 5 פסגות. נקודת ההתחלה של המסלול שלנו היתה במרכז המבקרים (הסגור) והיתה גם מסעדה ולודג' עם חדרים הפונים לנופים המקסימים. בטעות אפילו נכנסנו לאחד החדרים במהלך המסלול שלנו;)
ככה שמי שרוצה להתפנק, לגמרי יכול.
אנחנו עשינו את ה Basin Loop, מסלול של שעה שבסופו נחנו ב Window View, נקודת תצפית יפה אל ההרים.
סיימנו את הטיול באחת וחצי, ונסענו לקינוח למעיין החם שבפארק, קרוב לקמפ שלנו.
המעיין ממוקם צמוד לריו גרנדה, ישבנו בפנים בתוך הבריכות החמות וטבלנו את הידיים בנהר הקר. יפה כל כך.
בדרך חזרה ראינו קיוטי, עצרנו לידו והוא פשוט נעצר גם והסתכלנו עליו והוא עלינו. מפגש מעניין.
ופה בקמפ, מקלחות, ארוחת ערב, סיימנו את חוברות הריינג'רים ( למרות שלא נוכל לקבל סיכות אם תמשיך השביתה... יש לנו רעיון לפתרון;) טאקי ולמיטות...