יום שבת, 13 בינואר 2018

Brantley Lake

יום שבת, 13 בינואר 2018  NM

45 דקות מ Carlsbad caverns, שם נהיה מחר.

הגענו היום בצהריים, אחרי נסיעה של שלוש וחצי שעות לסטייט פארק הזה, ליד אגם גדול, עם שבילי הליכה נחמדים. עוד לא הספקנו לגמרי לחקור את הפארק, רק עשינו סיבוב עם האופניים, והיה מאוד קר...
הנוף הוא מדברי ויבש, למרות האגם. בדרך ראינו הרבה משאבות של נפט ונראה שזה עיקר הפרנסה של האיזור ( דרום-מזרח ניו מקסיקו).

יצאנו בבוקר מאלאמוגורדו, והתחלנו לטפס על ההר לכיוון מזרח, ככל שטיפסנו התחלנו לראות איזורים קלים של שלג. הגענו לגובה של 8650 פיט ( 2600 מ' בערך), ושם, וגם לפני, הגענו לשלג ממש בתוך יערות. ירדנו לראות ולגעת ולקבל את החוויה של החורף האמיתי.. הילדים מאוד התרגשו ויחד עם זאת מהר מאוד רצו לחזור לאוטו... קר!
כיף לראות פתאום בין המדבריות את העצים והירוק שיש בגובה, אווירה אחרת לגמרי.
חשוב לציין שראינו את השלג שירד לפני יומיים,  ולשמחתנו נהננו מנסיעה עם שמים כחולים עם שמש זורחת וכביש פתוח:)
עם הירידה מההרים, נגמר השלג וחזר המדבר, הסתכלנו אחורה ולפנים, וכאילו, לא היו ההרים מעולם...

קצת עידכונים אחורה-
את יום שישי בילינו בקמפ בנחת,
וביום חמישי, היינו האטרקציה שלשמה הגענו לאלאמוגורדו- ה White Sands!

הצטיידו בשתי מזחלות חול שנתנו לנו בקמפ, ונסענו לפארק. עצרנו במרכז המבקרים לקחת מפות והמלצות, ונסענו להייק קצר ( מייל) בחולות בשביל להתחמם. הלכנו להייק בערוץ נחל, כך שהיתה צמחייה באיזור של עצי כותנה ויוקה ועוד צמחי מדבר. מתחת לאדמה החולית יש מים מלוחים  ששומרים על החול רטוב ויציב מתחת. שיחקנו משחקי הסוואה ורצנו בחולות הבוהקים מלובן, מאופק ועד סוף! אפשר בקלות ללכת לאיבוד בתוך החולות האלה...
הגענו לחזרה לאוטו עם טיפה כאב ראש מהבוהק של החולות ומאמץ הראייה;) והמשכנו לעבר הדיונות הגבוהות במטרה לגלוש במזחלות - הכייף האמיתי.
ואכן כך היה.
מצאנו דיונות מעולות וגבוהות, ובמשך שעתיים רק גלשנו בחול. המזחלות הן בעצם צלחת פלסטיק שיושבים בתוכה, אוחזים בידיות וגולשים. על התחתית שמים שעווה ואז ההחלקה מהירה יותר. הילדים הצליחו לגלוש ממש מהר כי הם "גוש" קטן ומהיר בתוך הצלחת ( מילה של דן:). אפילו נינה המתוקה גלשה ( ביחד איתנו כמובן) ומאוד התרגשה.
גם כשמיצינו, היה קשה לעזוב... היה באמת ככ כיף!!
חזרנו הביתה אחהצ, וקינחנו את היום בהמבורג טעים..
עייפים ומרוצים, ומה יותר טוב מיום בנחת למחרת. וכך היה.

מחר, נבלה במערות. נקווה שמזג האוויר יהיה נעים וחמים:)