יום רביעי, 3 בינואר 2018

Saguaro N.P, Tucson

3/1/2018, יום רביעי, Gilbert Ray campground

יום שני בצהריים הגענו, סביב 12:30. מצאנו סייט יפה, מול ההרים, מלא קקטוסים מכל המינים. ה- campground שייך לstate, ויש בו חיבור לחשמל. גם אווירה של טבע ושטח וגם נוח מאוד עם החשמל, משאיר לנו ערב ארוך בקראוון.
את המקלחות אנחנו עושים בחוץ/ בפנים עם גיגית ששופכים בחוץ, וכשיגמר מיכל המים שמילאנו, יש כאן ברז שנוכל לחבר אליו צינור ולמלא מחדש. עדיין, האווירה היא יותר של חיסכון במים, כיאה למדבר;)
כשהגענו נהננו מהשקט המיוחד שבמדבר Sonora. מצד אחד חם ויבש ומצד שני ירוק ומלא חיים, קוצני ומפחיד, ויחד עם זאת מלטף ומרחיב את הלב.
עשינו הליכה קצרה במסלול שיוצא מהקמפ, בשביל להכיר קצת את השטח.
אתמול הכנו סנדוויצ'ים ויצאנו ליום חוץ.
התחלנו במרכז המבקרים, ראינו סרט על המדבר שסיפר על הילידים ותפיסתם את המדבר - הכבוד שהם רוכשים לו כי הוא בעצם ייצוג של עצמם ואבותיהם, שמתגשם בקקטוסים שנראים כמו אנשים. המדבר מדבר אלינו בדברים שהוא מביא אלינו, פשוט צריך לשים לב.
אלינו המדבר הביא שני קנים מיוחדים של ציפורים, אחד שנוצר בתוך בסגווארו כמעין קליפת הגנה שהוא מייצר אחרי שהנקר עושה בו חור. אז הנקר מקננן הקליפה הזו.
ועוד קן בתוך קקטוס צ'ויה, שציפור קטנה בונה אותו שם להגנה. דן מצא את שניהם. אולי מספר לנו משהו על בית...
עוד הביא, פריחה אדומה ויפה של עץ Ocotillo, ופעמיים ביקור של hummingbird.
אכלנו ארוחת בוקר באיזור פיקניק ואחכ עשינו מסלול יפה, קצר, ולכן התעכבנו על כל קקטוס וישבנו בנקודת תצפית יפה הרבה זמן והתרשמנו מהמרחבים המלאים בסגווארו, כמו דשא ירוק וענק.
הילדים מלאו חוברות ריינג'רס בשמחה, והלכו עם התיקים החדשים. מאוד מרגש אותם!
קיווינו להשתתף בתוכניות ריינג'רס אבל שתיים שרצינו התבטלו...
חזרנו לקמפ לערב רגוע ונעים. טיול ערב בקמפ, ארוחת טעימה, מקלחות בחוץ, ירח מלא שעלה ביופי עוצר נשימה. מה עוד אפשר לבקש:)

היום, יוצאים לעוד טיול קטן.