יום שלישי, 16 בינואר 2018

Carlsbad caverns

יום שלישי 16 בינואר

קרררר!!
4- מעלות בחוץ, אנחנו ב Fort Stockton שבטקסס!!!  במרחק שעה וחצי מהביג בנד, הפארק הלאומי האחרון שלנו לטיול.

קשה להאמין, אבל אנחנו כבר שבעה חודשים בדרכים, ועוד 4 חודשים חוזרים הביתה🙏

עדכונים מהימים האחרונים:
יום ראשון,
במזג אויר נעים, נסענו לראות את המערות ב Carlsbad caverns NP. מדהים! מערות עצומות בגודלן.
ירדנו ברגל ממרכז המבקרים, בשביל פתלתל אל תוך בטן האדמה. בכל רגע עוד חלל נפתח לפנינו, ועוד עומק התגלה. ירדנו אל תוך חללים מלאי נטיפים שמקשטים את התקרה כמו שנדלרים מעוצבים, וזקיפים יפים, ורחש של טפטוף מיים... הילדים הלכו עם הפנסים והאירו אל תוך מערות נסתרות בדרך בהתרגשות רבה. ירדנו אל עומק של 755 פיט מתחת לפני השטח, שם, בהתאם לנפלאות העם האמריקאי, ישבנו לאכול סנדוויצ'ים ב rest area, עם שולחנות, מזנון, חנות מזכרות ושירותים...
משם המשכנו אל חלל ענק במערה שנקרא Big Room, מסלול של 1.25 מייל, מלא זקיפים ונטיפים יפיפיים בני מליוני ועשרות אלפי שנים, שבסבלנות רבה, הטבע פיסל ביד אמן מופלאה.
מתחת למערה שבה ביקרנו, יש עוד מערה עמוקה עוד יותר וגדולה פי שניים!
את המערה התחילו לחקור כאשר מתישבים ראו את כמויות העטלפים הגדולות שיצאו בלילות למעוף קייצי. כך התחילו בכרייה של צואת העטלפים מהמערות ומכירה שלה כדשן.
היום, מעוף העטלפים הוא אטרקציה בפארק ובאים לצפות בו בחודשי הקיץ, פספסנו;))
קינחנו בתגי ריינג'רים לילדים, ונסענו בחזרה הביתה.

את יום שני,
בילינו בקמפ, לאחר החלטה שלא להתקדם בגלל גל הקור שיש באיזור שאמור לחלוף עד יום חמישי. העדפנו להשאר עוד יום בטבע. טבע בערבון מוגבל, מאחר והאוויר מהול בריח של נפט מהקידוחים שיש בכל עבר. הספקנו לעשות טיול בוקר ליד האגם לפני שהרוח ריתקה אותנו לקראוון.
מזל שקנינו לא מזמן יצירה של לוכד חלומות, אז זו היתה הזדמנות טובה לעשות אותו עם הילדים וגם ראינו סרט ביחד. בסך הכל עבר ממש בכיף.

היום בבוקר יצאנו מ Brantley lake, אחרי לילה עם רוחות וקפור. בדרך החוצה אפילו לא יכולנו לעשות דאמפ, בגלל שהצינורות היו קפואים.
דרך של שלוש שעות, עם נוף של מקדחי נפט בעיקר.